Про перебіг опалювального сезону слухачам «UA: Українське радіо Запоріжжя» розповідає Світлана Суліма, керівник відділу збуту Концерну «Міські теплові мережі».- Світлано Іванівно, як проходить поточний опалювальний сезон?- Під час підготовки Концерном «Міські теплові мережі» проведено низку заходів, які дозволили розпочати опалювальний сезон вчасно, без затримок. Окрім того для зменшення кількості тимчасових відключень житлових будинків було придбано спеціальний прилад «Eureka 3». Цей прилад дозволяє працівникам Концерну оперативно знаходити та ліквідовувати аварійні ділянки, щоб якнайшвидше відновлювати подачу тепла запоріжцям.-Нагадайте про температурні норми в оселях запоріжців.- Відповідно до затверджених Постановою Кабінету Міністрів України правил, послуги Концерну «Міські теплові мережі» мають відповідати наступним критеріям:- якісним показником температури гарячої води є позначка в +50ºС;- щодо централізованого опалення, то температура повітря в квартирах має відповідати +18ºС в середині будівлі, а в наріжних квартирах +20ºС.- Куди звертатися запоріжцям у разі незадоволення температурним режимом, та яким є механізм перерахунків?- Перш за все, запоріжцям слід звертатися до служби «15-80», яка завжди приймає заявки від споживачів стосовно якості тепла і гарячої води в квартирах.Нагадую, що телефони служби «15-80» працюють цілодобово.Також запоріжці можуть звертатися, безпосередньо, на відповідну філію Концерну «МТМ». Телефони філій розміщені на нашому офіційномусайті.Усі звернення, що надходять до нас письмово, або на електронну адресу – завжди розглядаються вчасно, відповідно до норм чинного законодавства.Щодо перерахунків, то якщо в запоріжців виникають проблеми з якістю надання послуг з централізованого опалення або гарячого водопостачання, то згадані перерахунки забезпечуються відповідно до «Порядку проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості» від 17 лютого 2010 року, затвердженого Кабінетом Міністрів України.- А що Ви можете порадити запоріжцям від так званих «перетопів»?- Система теплопостачання – це складний механізм. На жаль, котельні Концерну «МТМ» наразі не обладнані системами миттєвого реагування на зміну температури зовнішнього повітря. Лише ті житлові будинки, в яких встановлені модернізовані вузли розподілу тепла, якими є, наприклад Індивідуальні теплові пункти (ІТП) – можуть розраховувати на дієве регулювання теплопостачання до будинку.На сьогодні цією перевагою в Запоріжжі скористалися мешканці 31 будинку.Варто наголосити на тому, що під час встановлення ІТП в житловому будинку запорожці можуть скористатися так званим «Теплим кредитом», в рамках державної програми «Теплий дім».За умовами програми держава компенсує ОСББ від 40 до 70% коштів (в залежності від кількості квартир-субсидіантів), витрачених на енергоефективне обладнання і матеріали.При цьому ОСББ погашають тільки тіло кредиту, а відсотки по кредиту компенсуються органами місцевого самоврядування.- Куди конкретно звертатися запорожцям, які бажають встановити ІТП?- У відділ розвитку Концерну «Міські теплові мережі» за адресою: бульвар Гвардійський, 137. Контактні телефони:222-22-36, 212-39-68.- Добре, а якою є динаміка оплати за надані Концерном «МТМ» послуги, якщо порівнювати з аналогічним періодом минулого року?- Станом на 1 січня 2019 року запорожці сплачували за спожите тепло на рівні 71,8%. Якщо порівнювати ці дані з аналогічним періодом минулого року, то, на жаль, ми маємо негативну динаміку. Оскільки рівень сплати за спожите тепло зменшився з 79,3 до 71,8%.- І якою є тоді заборгованість за спожиті послуги?- За останній рік заборгованість населення за спожиті послуги перед Концерном «МТМ» суттєво збільшилася. Адже станом на 1 січня 2018 року заборгованість складала 519,8 млн гривень, то станом на 1 лютого 2019 року – заборгованість сягнула більше мільярда гривень.Концерн «МТМ» пропонує запоріжцям укладення договорів з реструктуризації боргу. Для укладання подібного договору до будь-якої з філій Концерну необхідно надати наступні документи:- заяву про укладення договору від імені власника;- копії документів, які засвідчують особи боржників зареєстрованих за даною адресою;- копію ідентифікаційного номера.- До речі, а наскільки зменшилася кількість субсидіантів у Запоріжжі, якщо порівнювати з минулорічним опалювальним сезоном?- Станом на грудень 2018 року кількість субсидіантів складала 52,7 тис. осіб, а субсидій нараховано на 35,9 млн. грн. Якщо порівнювати з аналогічним періодом минулого року, то кількість отримувачів допомоги зменшилася на 47%. Адже в грудні 2017 року кількість субсидіантів складала 112,5 тис. осіб. Тоді як сума допомоги тоді досягала 79,9 млн. грн.- Наостанок, до яких нововведень готуватися запоріжцям через зміни до українського законодавства?- У квітні в отриманих від «Міських теплових мереж» платіжках жителі Запоріжжя побачать окремий рядок з сумою щоквартальних внесків за обслуговування вузлів комерційного обліку теплової енергії та води в будинках.Щоквартальні внески за обслуговування вузлів комерційного обліку теплової енергії та води розраховуються на п’ять років.У Концерні «МТМ» вкотре звертають увагу запоріжців, що сплата щоквартальних внесків за обслуговування вузлів комерційного обліку теплової енергії та води в будинках обумовлена змінами до вітчизняного законодавства. А саме, Законом України “Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання”, який набрав чинності ще 2 серпня 2017 року. Окрім того діє методика визначення розміру внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку та їх розподілу між споживачами комунальних послуг, визначеної наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 5 червня 2018 року.З затвердженими виконавчим комітетом Запорізької міської ради внесками по кожному будинку можна ознайомитися запосиланням.