Часті питання

  1. Що таке абонплата і чому ми її платимо, коли послуги отполенія не надаються?
  2. Куди звертатися, якщо немає гарячої води?
  3. Чому щороку по два тижні немає гарячої води?
  4. Що робити, якщо в квартирі холодно?
  5. Чому заборонено індивідуальне опалення?
  6. Чому щоб пішла гаряча вода, необхідно зливати 2 хвилини, а це гроші, а ось у брата відразу йде гаряча!
  7. Що робиться, щоб знизити втрати?
  8. До якого числа необхідно передавати показання приладів?
  9. У квитанції на оплату комунальних послуг присутня графа «ПЛАТА ЗА СПОЖІТУ Т\ЄН». Що вона означає?
  10. Як визначити якість опалення приміщення?
  11. Як отримати розстрочку в оплаті послуги централізованого опалення?
  12. Чи можна відключитися від мереж централізованого опалення та гарячого водопостачання Концерну „МТМ”, який порядок відключення?
  13. Терміни початку та закінчення опалювального сезону
  14. Чому ОСББ потрібно укласти з КОНЦЕРНОМ «МТМ» (договір про взаємну співпрацю), адже споживачі (мешканці будинку) вже знаходяться на «прямих» договорах з КОНЦЕРНОМ «МТМ»?
  15. Що робити, якщо виникли борги за послуги з централізованого опалення та гарячого водопостачання?
  16. Де знаходиться межа балансової належності та експлуатаційної відповідальності між споживачем і теплопостачальною організацією?
  17. Як передати зовнішні мережі теплопостачання на баланс Концерну ”МТМ”

  1. Питання: Що таке абонплата і чому ми її платимо, коли послуги отполенія не надаються?

    Відповідь:

    Звертаємо Вашу увагу на те, що застосування двоставкового тарифу не є введенням додаткової плати за додаткові послуги, а є лише зміною формату тарифу.

    Собівартість виробництва, транспортування та постачання теплової енергії складається, по-перше, з вартості палива, електроенергії, покупної теплової енергії і, по-друге, витрат, пов'язаних з виробництвом, транспортуванням і постачанням теплової енергії, з обслуговуванням устаткування, з підтримкою технологічного обладнання в робочому стані. Кількість і потужність технологічного обладнання визначається, виходячи з теплового навантаження, приєднаної до джерела теплової енергії.

    Перший вид витрат називається умовно-змінними, тобто такими, розмір яких залежить від обсягів теплової енергії, яка вироблена і поставлена споживачам.

    Другий вид витрат не залежить від обсягів теплової енергії, виробленої та поставленої споживачам, тому називається умовно-постійними. Проте обсяг цих витрат залежить від кількості і потужності технологічного обладнання, яке виробляє і транспортує теплову енергію споживачам.

    У періоді застосування сезонного тарифу на теплову енергію, до 01.08.2008, тобто до введення двоставкового формату тарифу, як умовно-постійні, так і умовно-змінні витрати в тарифі враховувалися разом, і споживач, оплачуючи за теплову енергію, компенсував теплопостачальної організації одночасно дві частини витрат в складі однієї плати.

    Двоставковий формат тарифу зумовлює компенсацію підприємству двох частин витрат окремо, тобто двома ставками.

    Перша ставка (умовно-змінні витрати) & ndash; це плата за спожиту теплову енергію , за рахунок якої покриваються лише витрати на придбання палива, електроенергії і покупної теплової енергії. З огляду на те, що обсяг цих витрат залежить від обсягів виробленої та поставленої споживачу теплової енергії, ця ставка визначена в гривнях з розрахунку за одиницю теплової енергії (грн. / Гкал). Споживач платить за цією ставкою лише протягом опалювального періоду. Тобто споживач, оплачуючи за теплову енергію на опалення за показаннями будинкового приладу обліку, оплачує лише вартість природного газу, електричної та покупної теплової енергії.

    Друга ставка (умовно-постійні витрати) - плата за приєднане теплове навантаження (або абонентська плата) , за рахунок цієї плати покриваються витрати, пов'язані з виробництвом, транспортуванням і постачанням теплової енергії, крім витрат на енергоносії. З огляду на те, що обсяг цих витрат залежить від кількості і потужності технологічного обладнання, яке виробляє і транспортує теплову енергію споживачам і визначається, виходячи із приєднаної до джерела тепла теплового навантаження, ця ставка визначена в гривнях за одиницю теплового навантаження (грн / (Гкал / год ), для населення - грн. / м2). Тобто все умовно-постійні витрати підприємства відносяться до загального обсягу теплової навантаження, а для населення відносяться до сумарної опалювальної площі. Плата за приєднане теплове навантаження (абонентська плата) сплачується споживачем щомісяця цілий рік незалежно від споживання теплової енергії, в тому числі і відповідно до показань приладів обліку.

    До складу абонентської плати входять: витрати на виробництво і транспортування теплової енергії, її збут; витрати на експлуатацію магістральних і внутрішньоквартальних теплових мереж; витрати на експлуатацію та ремонт котлів, районних, квартальних та інших котелень; обладнання котелень; центральних теплових пунктів; ремонт і налагодження знаходяться на балансі контрольно-вимірювальних приладів і автоматики, експлуатацію, ремонт і налагодження газового та електрообладнання, а також інші витрати, пов'язані з обслуговуванням технологічного обладнання (за винятком внутрішньобудинкових мереж теплопостачання). Обслуговування внутрішньобудинкових мереж теплопостачання проводиться виконавцем послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкової території та за рахунок відповідного тарифу.


  2. Вопрос: Куда обращаться, если нет горячей воды?

    Ответ:

    Горячая вода может отсутствовать по ряду причин:

    • плановая остановка тепловых сетей на ремонтно-профилактические работы и испытания
    • ликвидация повреждений на тепловых сетях
    • отсутствие холодной воды (ликвидация повреждений на сетях КП "Водоканал")
    • аварийные работы на внутридомовых сетях горячего водоснабжения балансодержателем здания

    В случае отсутствия горячей воды необходимо обратиться к инженеру смены района тепловых сетей или к инженеру смены Концерна "Городские тепловые сети".

    Круглосуточные телефоны инженеров смены:

    Филиал Телефон
    Филиал Вознесеновского района 239-34-10
    Филиал Днепровского района 224-78-76
    Филиал Александровского района 764-24-74
    Филиал Коммунарского района 289-03-23
    Филиал Заводского района 239-70-15
    Филиал Хортицкого района 286-91-52
    Филиал Шевченковского района 67-47-56
    Концерн "Городские тепловые сети" 222-22-60

  3. Вопрос: Почему каждый год по две недели нет горячей воды?

    Ответ:

    Предоставление услуг по горячему водоснабжению осуществляется Концерном "Городские тепловые сети" постоянно и бесперебойно за исключением времени, необходимого для проведения, в установленном порядке, ремонтных и профилактических работ на оборудовании тепловых сетей и источников тепла (котельных).

    О сроке и дате остановки каждого источника тепла и времени отсутствия горячего водоснабжения Концерн "Городские тепловые сети" сообщает в средствах массовой информации заблаговременно.


  4. Вопрос: Что делать, если в квартире холодно?

    Ответ:

    В соответствии с п. 23 "Правил предоставления услуг по централизованному отоплению, поставке холодной и горячей воды и водоотведению", утвержденных Постановлением Кабинета Министров Украины № 630 от 21.07.2005г. (далее - Правила) - в случае ненадлежащего предоставления или не предоставления услуг исполнителем, потребитель сообщает об этом исполнителю в устной форме с помощью телефонной связи или в письменной форме в адрес исполнителя услуг. В обращении сообщается фамилия, имя и отчество, точный адрес проживания потребителя, а также наименование вида не надлежаще предоставленной или не предоставленной услуги. Обращение потребителя независимо от его формы (устная или письменная) обязательно регистрируется представителем исполнителя в журнале регистрации заявок потребителей с присвоением регистрационного номера.

    Представитель исполнителя услуг в течение 2-х рабочих дней обязан явиться к потребителю для установления факта предоставления некачественных услуг или их не предоставления. В случае установления такого факта составляется акт-претензия, согласно которого выполняются перерасчеты, а также принимаются меры по устранению причин предоставления некачественной услуги.


  5. Вопрос: Почему запрещено индивидуальное отопление?

    Ответ:

    Переход жителей жилых домов на индивидуальное или автономное отопление и подогрев воды возможен при условии соблюдения требований действующего законодательства, в том числе "Правил предоставления услуг по централизованному отоплению, поставке холодной и горячей воды и водоотведению", утвержденных Постановлением Кабинета Министров Украины № 630 от 21.07.2005г. - дальше „Правила...” (с изменениями, утвержденными постановлением Кабинета Министров Украины № 1268 от 31 октября 2007г.), где п. 26 определено: „Отключение потребителей от сетей централизованного отопления и поставки горячей воды осуществляется в случае, если техническая возможность такого отключения предусмотрена утвержденной органом местного самоуправления согласно Закона „Про теплоснабжение” схемой теплоснабжения.

    Согласно п. 25 „Правил...” порядок отключения утверждается центральным органом исполнительной власти по вопросам жилищно-коммунального хозяйства, который


    (с изменениями, внесенными приказом Минжилкоммунхоза за № 169 от 06 ноября 2007г.) предусмотрел возможность отключения центрального отопления и горячего водоснабжения жилого дома в целом по решению общего собрания всех собственников помещений в жилом доме.


  6. Вопрос: Почему чтобы пошла горячая вода, необходимо сливать 2 минуты, а это деньги, а вот у брата сразу идет горячая!

    Ответ:

    Cогласно с требованиями к количественным и качественным показателям услуг, утвержденными Постановлением Кабинета Министров Украины вот 17.02.2010 №151, предусмотрен допустимый срок отклонения от нормативных показателей.

    При отсутствии водоразбора горячая вода, находящаяся в трубопроводах стояков и трубопроводах, проходящих внутри квартир, застаивается и остывает, даже если до стояков она подается с необходимой нормативной температурой. Именно для слива этого объема остывшей внутри квартир горячей воды законодательно предусмотрено допустимое время - 2 минуты после открытия водоразборного крана.


  7. Вопрос: Что делается, чтобы снизить потери?

    Ответ:

    Для снижения потерь теплоносителя из системы отопления два раза в год – весной и осенью проводятся испытания тепловых сетей на прочность и плотность и ремонт поврежденных при испытаниях участков тепловых сетей. Для обнаружения и устранения утечек в сетях горячего водоснабжения два раза в неделю проводятся обходы тепловых сетей.

    За период 2004-2007 год полностью выполнен ремонт изоляции действующих тепловых сетей. В настоящее время потери тепла через изоляцию соответствуют нормативным.

    При реконструкции тепловых сетей применяются предварительноизолированные трубы позволяющие снизить потери через изоляцию в два раза. При капитальных ремонтах отдельных участков трубопроводы изолируются полу цилиндрами из пенополиуретана имеющие улучшенные теплотехнические характеристики.

    Начиная с 2005 года Концерном проводится планомерная работа по восстановлению циркуляционных трубопроводов горячей воды, что позволяет жителям получить воду из крана нужного качества при минимальном времени сброса в канализацию. Работы по восстановлению циркуляционных трубопроводов полностью закончены по Хортицкому району, Бородинскому и Осипенковскому микрорайонам, жилмассиву "Южный" и продолжаются по Жовтневому, Орджоникидзевскому, Заводскому, Шевченковскому районам, 6 поселку и Космическому микрорайону города.


  8. Вопрос: До какого числа необходимо передавать показания приборов?

    Ответ:

    Показания квартирных приборов учета снимаются потребителем ежемесячно и предоставляются исполнителю услуг. Срок представления указан в договоре о предоставлении услуг по централизованному отоплению и горячему водоснабжению или в акте принятия прибора к коммерческому учету.


  9. Вопрос: В квитанции на оплату коммунальных услуг присутствует графа "ПЛАТА ЗА СПОЖИТУ.Т\ЕН". Что она означает?

    Ответ:

    Решением исполнительного комитета Запорожского городского совета от 31.01.2011 № 39 Концерну "Городские тепловые сети" установлен для населения двухставочный тариф на услугу по централизованному отоплению:

    • плата за единицу присоединённой тепловой нагрузки (абонентская плата);
    • плата за потребленную тепловую энергию.

    В счетах на оплату коммунальных услуг и в квитанциях про оплату, в соответствии с установленными тарифами отображена стоимость услуги по отоплению двумя ставками.

    Плата за потребленную тепловую энергию является одной из ставок двухставочного тарифа на услугу по централизованному отоплению. Плата за присоединенную тепловую нагрузку применяется за 1м² отапливаемой площади в месяц на протяжении года, плата за потребленную тепловую энергию применяется на протяжении отопительного периода, а в не отопительный период – плата за потребленную тепловую энергию не начисляется.


  10. Как определить качество отопления помещения?

    Ответ:

    В соответствии с "Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення", утвержденными Постановлением Кабинета Министров Украины от 21.06.2005 года № 630, температура воздуха в жилых помещениях (при условии их утепления) должна быть 18°С , в наружных комнатах 20°С.

    Температура внутри помещений зависит от площади и воздухопроницаемости наружных ограждений, конфигурации и назначения помещений, местоположения, количества и модели радиаторов, конвекторов, полотенцесушителей, воздействия климатических факторов (северная или южная сторона здания), местных тепловыделений (приготовление пищи, работа электроприборов). При проектировании жилых зданий учитываются все вышеперечисленные факторы, выбирается необходимый тип и количество приборов отопления, которые обеспечивают необходимую температуру.

    На основании нормативных документов (Инструкция по эксплуатации центральных тепловых пунктов, систем отопления и горячего водоснабжения) температура в отапливаемых помещениях замеряется при закрытых окнах и дверях на уровне 1,5м от пола в середине помещения. Для измерений используют стеклянные ртутные или спиртовые термометры, которые прошли периодическую поверку в органах стандартизации и метрологии.


  11. Вопрос: Как получить рассрочку в оплате услуги централизованного отопления?

    Ответ:

    Шановні мешканці!

    Звертаємо Вашу увагу, що Постановою Кабінету Міністрів від 19.10.2016 №744 «Про зменшення фінансового навантаження на споживачів щодо оплати послуги з централізованого опалення шляхом створення умов для отримання розстрочки на оплату послуги з централізованого опалення» надана можливість споживачам послуги з централізованого опалення, що не є отримувачами субсидій на оплату даної послуги, отримати розстрочку в оплаті послуги з централізованого опалення.

    1. Комунальні витрати перевищують 15-20% сукупного сімейного доходу-оформляйте субсидію і ви її гарантовано отримаєте.

    2. Не встигли оформити субсидію до початку опалювального сезону? Подавайте документи- Уряд компенсує сімейні витрати за сплачені у жовтні та листопаді комунальні рахунки.

    3. Програма субсидій на Вас не поширюється? Зверніться із заявою до Концерну «МТМ» і сплачуйте за тепло рівними частинами протягом року: 50% -в опалювальний період, 50%-у міжопалювальний.

    Зразок заяви завантажити тут або тут(pdf).



  12. Чи можна відключитися від мереж централізованого опалення та гарячого водопостачання Концерну „МТМ”, який порядок відключення?

    Ответ:

    Відключення споживачів від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води можливе за умови дотримання вимог чинного законодавства та регламентується Наказом Мінбуду України від 22.11.2005 р. №4 «Порядок відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання» (далі – Порядок, зі змінами) та постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. №630 «Правила надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» (далі – Правила, зі змінами).

    Згідно з Правилами споживачі можуть відмовитися від отримання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води. Відключення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води (далі – ЦО і ГВП) багатоквартирних будинків (а не окремо взятої квартири чи приміщення) з ініціативи споживачів здійснюється у порядку, що затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства. Самовільне відключення від зазначених мереж забороняється.

    Відключення споживачів від мереж ЦО і ГВП здійснюється у разі, коли технічна можливість такого відключення передбачена затвердженою органом місцевого самоврядування відповідно до Закону України «Про теплопостачання» схемою теплопостачання, за умови забезпечення безперебійної роботи інженерного обладнання будинку та вжиття заходів щодо дотримання в суміжних приміщеннях вимог будівельних норм і правил.

    Згідно з Порядком для реалізації права споживачів на відмову від отримання послуг з ЦО і ГВП орган місцевого самоврядування або місцевий орган виконавчої влади створює своїм рішенням постійно діючу міжвідомчу комісію для розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж ЦО і ГВП (далі – Комісія).

    На сьогодні на виконання рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.02.2014 р. №67 «Про затвердження Положення про роботу постійно діючої міжвідомчої комісії при районних адміністраціях Запорізької міської ради для розгляду питань відключення окремих житлових будинків від мереж ЦО і ГВП при відмові споживачів від централізованого теплопостачання в м. Запоріжжі» при районних адміністраціях створено міжвідомчі комісії для розгляду питань відключення окремих житлових будинків від мереж ЦО і ГВП.

    Для вирішення питання відключення житлового будинку (будинків) від мереж централізованого опалення його власник (власники) повинен (повинні) звернутися до Комісії з письмовою заявою про відключення від мереж ЦО і ГВП. У заяві про відключення від мереж ЦО і ГВП власник (власники) будинку зазначає причини відключення.

    До заяви додається копія протоколу загальних зборів мешканців будинку щодо створення ініціативної групи з вирішення питання відключення від мереж ЦО і ГВП та прийняття рішення про влаштування у будинку системи індивідуального або автономного опалення. Рішення про відключення будинку від системи централізованого опалення з улаштуванням індивідуального опалення повинно бути підтримане всіма власниками (уповноваженими особами власників) приміщень у житловому будинку.

    Комісія розглядає надані документи лише за наявності затвердженої органом місцевого самоврядування в установленому порядку оптимізованої схеми перспективного розвитку систем теплопостачання населеного пункту та у відповідності до неї.

    Якщо заявником є власник, наймач (орендар) окремого приміщення, Комісія має право не розглядати його заяву до прийняття рішення про відключення від мереж централізованого теплопостачання всього будинку.

    Звертаємо увагу, що самовільне відключення від централізованого опалення не означає звільнення громадян від обов'язку оплачувати відповідну комунальну послугу у встановленому чинним законодавством порядку. Згідно листа №8/7-562 від 27.06.2008 року Міністерства з питань житлово-комунального господарства України та роз’яснення 14.11.2013 року Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України в разі, якщо при відключенні приміщення від централізованого теплопостачання не було дотримано вимог вищевказаних Правил та Порядку, такі дії слід вважати самочинними та у цьому випадку нарахування плати за опалення є правомірним.

    Іншого чинним законодавством не передбачено.


  13. Терміни початку та закінчення опалювального сезону

    Ответ:

    Згідно з положеннями «Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. №630, рішення про початок та закінчення опалювального сезону приймається виконавчими органами відповідних сільських, селищних та міських рад або місцевими державними адміністраціями, виходячи з кліматичних умов згідно з будівельними нормами і правилами, правилами технічної експлуатації, нормами санітарного законодавства та іншими нормативними документами.

    На підставі вимог «Правил підготовки теплових господарств до опалювального періоду», затверджених наказом Міністрства палива та енергетики України, Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 10.12.2008 р. №620/378 опалювальний період розпочинається за умови, що протягом трьох діб середня добова температура зовнішнього повітря не перевищує +8°С, а закінчується - коли протягом трьох діб середня добова температура зовнішнього повітря перевищує +8°С.


  14. Чому ОСББ потрібно укласти з КОНЦЕРНОМ «МТМ» (договір про взаємну співпрацю), адже споживачі (мешканці будинку) вже знаходяться на «прямих» договорах з КОНЦЕРНОМ «МТМ»?

    Ответ:

    Згідно з договором із власниками квартир точками розподiлу, в яких здiйснюється передача послуг вiд виконавця споживачевi, є:

    • у багатоквартирному будинку послуги з централiзованого опалення є вiдгалуження вiд стоякiв у межах квартири;
    • постачання холодної та гарячої води - пiсля першої водозапiрної арматури на вiдгалуженнi вiд стояка у квартирi споживача.

    Для забезпечення належних умов з передачі теплової енергії від зовнішніх теплових мереж до внутрішньобудинкових систем опалення та ГВП ОСББ, як юридична особа повинне від межі балансової належності та експлуатаційної відповідальності прийняти та передати теплову енергію кінцевому споживачеві. За положеннями Наказу Міністерства з питань ЖКГ України від 02.02.2009 №13 «Про затвердження Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд» для забезпечення належного функціонування і збереження споживчих властивостей об'єкта та організації забезпечення потреб мешканців об'єкта житлово-комунальними послугами особа, що здійснює управління будинком, у порядку, передбаченому законодавством, укладає договори:

    • із виробниками - про умови надання житлово-комунальних послуг;
    • із виконавцями - про надання житлово-комунальних послуг.

    Особа, що здійснює управління будинком, контролює виконання таких договорів.

    Щорічно під час підготовки до опалювального періоду особа, що здійснює управління будинком, готує інформацію щодо договірних відносин (договір про співробітництво) з виробниками та виконавцями послуги з централізованого опалення та ГВП.

    За договором про співробітництво ОСББ бере на себе зобов'язання належним чином забезпечити підготовку житлового будинку до опалювального періоду, технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем та передачу теплової енергії кінцевим споживачам.


  15. Що робити, якщо виникли борги за послуги з централізованого опалення та гарячого водопостачання?

    Ответ:

    У разі наявності заборгованості у споживачів за спожиті послуги з централізованого опалення та гарячого водопостачання існує процедура реструктуризації заборгованості плати за спожиту теплову енергію та гарячу воду регламентується Законом України від 20.02.2003р. №554-IV «Про реструктуризацію заборгованості з квартирної плати, плати за житлово-комунальні послуги, спожиті газ та електроенергію» та постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2003р. №976 «Про затвердження Порядку погашення реструктуризованої заборгованості та внесення поточних платежів за житлово-комунальні послуги».

    П.4 Порядку передбачено „Заборгованість громадян, з оплати житлово-комунальних послуг, що утворилася на 01.07.2003р. реструктуризується на строк до 60 місяців – залежно від суми заборгованості та рівня сукупного доходу сім'ї на дату реструктуризації.”.

    П.5 „У разі, коли доходу громадянина, що уклав договір про реструктуризацію заборгованості, не вистачає для повного погашення, строк дії договору подовжується за письмовою заявою громадянина до повного її погашення...”

    Для реструктуризації заборгованості громадяни укладають з Концерном «МТМ» договір про щомісячне рівномірне погашення частини заборгованості та своєчасну сплату поточних платежів за отримані послуги (зразок договору про реструктуризацію боргу).

    На громадян, які уклали договір про реструктуризацію, поширюється діючий порядок нарахування субсидій на оплату житлово-комунальних послуг для оплати поточних платежів.

    Списання боргів з оплати за спожиті житлово-комунальні послуги діючим законодавством України на передбачено.


  16. Де знаходиться межа балансової належності та експлуатаційної відповідальності між споживачем і теплопостачальною організацією?

    Ответ:

    Межа балансової належності (відповідальності) – межа розподілу теплової мережі між теплопостачальною організацією і споживачем.

    Межа експлуатаційної відповідальності – межа розподілу теплової мережі за ознакою договірних зобов'язань з експлуатації та утримання тих чи інших її ділянок або елементів, яка встановлюється за згодою сторін між теплопостачальною організацією та споживачем.

    Відповідно Рішення Запорізької міської ради від 27.04.2004 №284 «Про передачу зовнішніх мереж тепло-, водопостачання» визначено рішення

    Межею балансової та експлуатаційної відповідальності між КОНЦЕРНОМ «МТМ» і підприємствами балансоутримувачами об'єктів житлового господарства всіх форм власності є зовнішня поверхня стін будівель.


  17. Як передати зовнішні мережі теплопостачання на баланс Концерну ”МТМ”

    Ответ:

    Рішенням Запорізької міської ради від 27.04.2004 №284 «Про передачу зовнішніх мереж тепло-, водопостачання» визначено, що межею балансової та експлуатаційної відповідальності між Концерном «МТМ» і підприємствами балансоутримувачами об'єктів житлового господарства всіх форм власності є зовнішня поверхня стін будівель. Концерн «МТМ» приймає в повне господарське відання зовнішні мережі теплопостачання по зовнішню поверхню стін об'єктів житлового господарства з проведенням експертної оцінки мереж.

    Згідно з Рішенням Запорізької міської ради від 05.10.2011 №80 «Про затвердження Положення про порядок списання майна, яке належить на праві комунальної власності територіальній громаді міста Запоріжжя» передача майна між суб'єктами права комунальної власності здійснюється на підставі розпорядчого документу – рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради.

    Для розгляду питання передачі зовнішніх теплових мереж до комунальної власності територіальної громади м. Запоріжжя з подальшою передачею в господарське відання (на баланс) Концерну ”МТМ” Заявнику (ОСББ) необхідно звернутися з цього питання до виконавчого комітету Запорізької міської ради та додати до листа-звернення належно оформлену первинну облікову документацію на запропоноване до передачі майно, у якій повинні бути зазначені технічні, вартісні характеристики майна та його опис:

    1. довідку про первісну та балансову (залишкову) вартість майна;
    2. інвентарну картку обліку основних засобів (форма ОЗ-6);
    3. технічний паспорт мережі теплопостачання (згідно з Правилами технічної експлуатації теплових установок і мереж);
    4. виконавчу документацію і креслення (у разі наявності).