КОНЦЕРН "МІСЬКІ ТЕПЛОВІ МЕРЕЖІ" — сучасне підприємство з виробництва, транспортування та розподілу теплової енергії.
Підприємство засновано в серпні 2002 року і знаходиться у власності територіальної громади міста Запоріжжя.
У господарському віданні та оренді Концерну «Міські теплові мережі» знаходиться 65 котельних загальною встановленою тепловою потужністю 2118,057 Гкал/год, з них на сьогодні експлуатуються 63 котельні. Довжина теплових мереж в двотрубному обчисленні складає 760,094 км. Крім того, КОНЦЕРНОМ «МТМ» експлуатуються 16 насосних станцій і 52 центральних теплових пунктів.





Частые вопросы

Задать вопрос


  1. Що таке внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку?
  2. Чому субсидії та пільги не відображаються у рахунках на сплату послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води?
  3. Чи змінений розмір плати за послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, у зв’язку зі зміною ціни природнього газу?
  4. Чому проводяться коригування показів загальнобудинкового приладу обліку тепла до кінця розрахункового періоду?
  5. Які відбудуться зміни після укладання нових договорів відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги», який вступив в дію 01.05.2019року?
  6. Куди необхідно звертатись, якщо з крана не тече гаряча вода або відсутнє опалення
  7. Чому щороку в міжопалювальний період періодично відсутня гаряча вода?
  8. Чи можна відключитися від мереж централізованого опалення та гарячого водопостачання Концерну „МТМ”, який порядок відключення?
  9. До якого числа необхідно передавати показання квартирних приладів обліку?
  10. Як визначити якість опалення приміщення?
  11. Як отримати розстрочку в оплаті послуги централізованого опалення?
  12. Що робити, якщо виникли борги за послуги з централізованого опалення та гарячого водопостачання?
  13. Де знаходиться межа балансової належності та експлуатаційної відповідальності між споживачем і теплопостачальною організацією?
  14. Хто відповідає за своєчасність запуску опалення по стояках житлових будинків?
  15. Як передати зовнішні мережі теплопостачання на баланс Концерну ”МТМ”
  16. Перелік документів необхідних для переоформлення та внесення змін по особовому рахунку споживача
  17. За чий рахунок повинна проводитись періодична повірка квартирних приладів обліку гарячої води?
  18. Терміни початку та закінчення опалювального сезону
  19. Нарахування водовідведення гарячого водопостачання.
  20. Яка роль елеваторного вузла при подачі теплової енергії до житлових будинків у опалювальний період, а також технології їх використання та встановлення

  1. Питання : Що таке внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку?

    Відповідь:

    Внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку - регулярні платежі, визначені окремо для кожної будівлі, що враховують витрати на обслуговування вузлів комерційного обліку за кожною комунальною послугою та витрати операторів зовнішніх інженерних мереж, пов’язані із встановленням, обслуговуванням або заміною вузлів комерційного обліку (за наявності).

    Обслуговування вузлів обліку - огляд, опломбування/розпломбування, періодична повірка (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж), ремонт засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною вузла обліку, забезпечення дистанційної передачі результатів вимірювання (за наявності), ремонт та заміна допоміжних засобів вузла обліку, а за згодою власника (співвласників) будівлі також охорона або страхування вузла обліку.

    Обслуговування та заміна вузлів комерційного обліку здійснюються оператором зовнішніх інженерних мереж відповідно до цього Закону з урахуванням вимог Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність"

    Витрати оператора зовнішніх інженерних мереж на обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку (їх складових частин) відшкодовуються споживачами відповідної комунальної послуги, а також власниками (співвласниками) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання у такій будівлі, шляхом сплати виконавцю комунальної послуги внесків на обслуговування та заміну вузла комерційного обліку.

    Розмір внесків за заміну вузлів комерційного обліку визначається окремо для кожної будівлі. Сплата внесків розстрочується на п’ять років або на інший строк за згодою сторін.

    Розмір внесків за обслуговування вузлів комерційного обліку визначається окремо для кожної будівлі із розрахунку на один рік, для складової витрат на повірку ділиться на строк міжповірочного інтервалу.

    Витрати на оснащення будівлі вузлами комерційного обліку, здійснені оператором зовнішніх інженерних мереж, відшкодовуються споживачами відповідних комунальних послуг, а також власниками (співвласниками) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання у такій будівлі, шляхом сплати внеску за встановлення вузла комерційного обліку, який сплачується виконавцеві відповідної послуги.

    Розмір внесків за встановлення комерційних вузлів обліку визначається окремо для кожної будівлі. Сплата внесків розстрочується на п’ять років або на інший строк за згодою сторін.

    Власник (співвласники) будівлі, яка на день набрання чинності цим Законом була приєднана до зовнішніх інженерних мереж або яка приєднується до зовнішніх інженерних мереж, має право самостійно обладнати таку будівлю вузлами комерційного обліку в установленому законодавством порядку. У такому разі внесок за встановлення вузла комерційного обліку таким споживачам не нараховується.

    Загальний обсяг коштів за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку розраховується операторами зовнішніх інженерних мереж. Розміри внесків для споживачів комунальних послуг та власників (співвласників) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання, встановлюються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад для споживачів комунальних послуг відповідної територіальної громади.


  2. Питання : Чому субсидії та пільги не відображаються у рахунках на сплату послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води?

    Відповідь:

    Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 14.04.2019 № 373 «Деякі питання надання житлових субсидії та пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі», з 01 жовтня 2019 року стартувала монетизація пільг та з 01 березня 2019 року діє монетизація субсидії, у зв’язку чим, в рахунках на сплату житлово-комунальних послуг вказана повна сума нарахувань за спожиті послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води без урахування знижки за пільговою категорією, а також без суми призначеної субсидії .

    Призначення пільг та субсидій виконується… відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 14.04.2019 № 373 «Деякі питання надання житлових субсидії та пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі»

    Відповідно, у разі виникнення додаткових питань стосовно надання пільг та субсидії звертатись до районних Управлінь соціального захисту населення, за місцем проживання.


  3. Питання : Чи змінений розмір плати за послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, у зв’язку зі зміною ціни природнього газу?

    Відповідь:

    На виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 24.12.2019р. № 1082 «Деякі питання нарахування (визначення) плати за теплову енергію та послуги з централізованого опалення, централізованого постачання гарячої води для споживачів у зв’язку із зміною ціни природного газу» (далі – Постанова №1082) та рішення Запорізької міської ради від 08.01.2020 №1 «Про виконання постанови Кабінету міністрів України від 24.12.2019 №1082 «Деякі питання нарахування (визначення) плати за теплову енергію та послуги з централізованого опалення, централізованого постачання гарячої води для споживачів у зв’язку із зміною ціни природного газу» Концерном «МТМ» починаючи з грудня 2019року змінений розмір плати за послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, у разі зміни ціни на природній газ.

    Суму перерахунку відображено в рахунках на сплату житлово-комунальних послуг починаючи в графі «Перерахунок».


  4. Питання : Чому проводяться коригування показів загальнобудинкового приладу обліку тепла до кінця розрахункового періоду?

    Відповідь:

    Відносини між споживачами та виконавцями послуг з централізованого опалення та гарячого водопостачання регулюються „Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення” затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. № 630 (надалі – Правила №630).

    Відповідно п.14 Правил №630 – показання будинкових засобів обліку знімаються представником виконавця один раз на місяць.

    Згідно Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» розподіл між споживачами обсягу спожитих комунальних послуг здійснюється на підставі визначеного на розрахункову дату споживання обсягів комунальної послуги за відповідний розрахунковий період. Розрахунковою датою є останній день розрахункового періоду.

    У зв’язку з тим, що обробка даних потребує певного часу, зняття показань загальнобудинкових приладів обліку теплової енергії фахівцями Концерну «МТМ» проводяться з 20-го по 25-те число поточного місяця.

    З дати фактичного зняття показань по останній день розрахункового місяця Концерном «МТМ» проводяться коригування нарахувань, згідно фактичного споживання приладу обліку за відповідний період.

    Відповідно, якщо дата зняття показників вузлів комерційного обліку не відповідає розрахунковій даті, показники вузлів комерційного обліку коригуються на розрахункову дату, а саме останній день розрахункового періоду. Коригування проводяться з урахуванням вже фактично спожитого тепла згідно загальнобудинкового приладу обліку теплової енергії.

    Тобто велична загального споживання теплової енергії за весь опалювальний сезон буде визначена як різниця між показаннями комерційного вузла обліку на початок та на кінець опалювального сезону. Таке коригування дозволить рівномірно проводити нарахування з першого по останній день місяця.

    У разі незгоди з такими коригуваннями, споживачеві необхідно в термін до 25-го числа поточного місяця надати до Концерну «МТМ» звіти з відповідними даними за повний розрахунковий місяць, підписані зі свого боку. Відповідно до яких будуть проведені нарахування за поточний місяць.

    Також упродовж опалювального сезону Концерн «МТМ» здійснюватиме контрольні зняття показів з приладів обліку для аналізу споживання теплової енергії житловими будинками.


  5. Питання : Які відбудуться зміни після укладання нових договорів відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги», який вступив в дію 01.05.2019року?

    Відповідь:

    Основні відмінності у договірних відносинах між споживачами та виконавцями послуг у зв’язку зі змінами типових форм договорів

    Правила КМУ №630

    Правила КМУ №830

    Договори мають бути укладені між споживачами та виконавцями комунальних послуг протягом одного року з дати введення в дію Закону про ЖКП від 09.11.2017 № 2189-VIII – до 01.05.2020

    Відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.

    Надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах.

    Договори про надання житлово-комунальних послуг укладаються відповідно до типових або примірних договорів, затверджених Кабінетом Міністрів України або іншими уповноваженими законом державними органами відповідно до закону.

    Договори про надання комунальних послуг укладаються строком на один рік

    Договір на надання послуг з централізованого опалення, послуг з централізованого постачання холодної води, послуг з централізованого постачання гарячої води, послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), що укладається виконавцем із споживачем - фізичною особою, яка не є суб’єктом господарювання, є договором приєднання.

    Договори можуть затверджуватися окремо для різних моделей організації договірних відносин та для різних категорій споживачів.

    Індивідуальний споживач - фізична або юридична особа, яка є власником (співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об’єктом нерухомого майна і отримує житлово-комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги;

    Колективний споживач - юридична особа, що об’єднує споживачів у будівлі та в їхніх інтересах укладає договір про надання комунальної послуги;

    Колективний договір про надання комунальних послуг – договір про надання комунальних послуг, який укладається з виконавцем комунальних послуг за рішенням співвласників (на умовах, визначених у рішенні співвласників (об’єднання співвласників багатоквартирного будинку) та є обов’язковим для виконання всіма співвласниками;

    Моделі організації договірних відносин:

    1) Індивідуальний договір про надання послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води:

    Укладається з виконавцем цих послуг (теплопостачальною організацією або суб’єктом господарювання, який є власником (або володіє і користується на інших законних підставах) теплової, тепловикористальної або теплогенеруючої установки, за допомогою якої виробляє гарячу воду, якщо споживачами не визначено іншого постачальника гарячої води )кожним співвласником багатоквартирного будинку самостійно.

    Відповідальність за якість комунальних послуг: Виконавець забезпечує відповідність кількісних та якісних характеристик послуги встановленим нормативам на межі внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку та інженерно-технічних систем приміщення споживача.

    2) Колективний договір про надання послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води:

    Укладається з виконавцемцих послуг (теплопостачальною організацією або суб’єктом господарювання, який є власником (або володіє і користується на інших законних підставах) теплової, тепловикористальної або теплогенеруючої установки, за допомогою якої виробляє гарячу воду, якщо споживачами не визначено іншого постачальника гарячої води ) від імені та за рахунок усіх співвласників багатоквартирного будинку управителем або іншою уповноваженою співвласниками особою.

    Відповідальність за якість послуг: Виконавець забезпечує відповідність кількісних та якісних характеристик послуги встановленим нормативам на межі централізованих інженерно-технічних систем постачання послуги виконавця та внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку.

    3) Колективний споживач (ОСББ)

    Укладається з виконавцем цих послуг (теплопостачальною організацією або суб’єктом господарювання, який є власником (або володіє і користується на інших законних підставах) теплової, тепловикористальної або теплогенеруючої установки, за допомогою якої виробляє гарячу воду, якщо споживачами не визначено іншого постачальника гарячої води ) ОСББ або іншою юридичною особою, яка об’єднує всіх співвласників такого будинку та в їхніх інтересах укладає відповідний договір про надання комунальних послуг, як колективним споживачем.

    4) Індивідуальний договір за замовчуванням (у разі якщо співвласники багатоквартирного будинку самостійно не обрали одну з моделей організації договірних відносин).

    Укладається з виконавцем цих послуг (теплопостачальною організацією) кожним співвласником з урахуванням окремих особливостей

    Відповідальність за якість послуг: Виконавець забезпечує відповідність кількісних та якісних характеристик послуги встановленим нормативам на межі централізованих інженерно-технічних систем постачання послуги виконавця та внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку.

    ІІІ. ЗМІНІИ У ПІДХОДАХ ЩОДО НАРАХУВАННЯ ПЛАТИ ЗА КОМУНАЛЬНІ ПОСЛУГИ З ПОСТАЧАННЯ ТЕПЛОВОЇ ЕНЕРГІЇ ТА ПОСТАЧАННЯ ГАРЯЧОЇ ВОДИ (в залежності від обраної моделі договірних відносин)

    Внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку комунальних послуг з постачання теплової енергії, гарячої води включаються до плати виконавцю відповідної комунальної послуги і в рахунку відображаються окремо

    1. Плата за житлово-комунальні послуги нараховується щомісячно відповідно до умов договору в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

    2. Розмір плати за комунальні послуги розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів та показань засобів обліку або за нормами, затвердженими в установленому порядку.

    У разі наявності

    асобів обліку оплата комунальних послуг здійснюється виключно на підставі їх показників на кінець розрахункового періоду згідно з умовами договору, крім випадків, передбачених законодавством.

    1. Плата виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором складається з:

    плати за послугу, що розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів на відповідну комунальну послугу та обсягу спожитих комунальних послуг, визначеного відповідно до законодавства;

    плати за абонентське обслуговування, граничний розмір якої визначається Кабінетом Міністрів України;

    Плата за абонентське обслуговування – платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором про надання комунальних послуг у багатоквартирному будинку (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і з постачання та розподілу електричної енергії) для відшкодування витрат виконавця, пов’язаних з укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, а у випадках, визначених цим Законом, також і витрати на обслуговування приладів - розподілювачів теплової енергії та/або вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги у квартирах (приміщеннях) багатоквартирного будинку.

    !!! Плата за абонентське обслуговування визначається виконавцем комунальних послуг за їх фактичними витратами у розрахунку на 1 абонента/міс., але не більше ніж граничний розмір встановлений кабінетом Міністрів України та встановлюється договором. Граничний розмір абонплати визначається окремо для кожної комунальної послуги.

    плати за обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, які забезпечують надання такої послуги

    Обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують надання відповідної комунальної послуги, здійснюються виконавцем такої послуги на підставі відповідного договору із співвласниками.

    Капітальний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують надання відповідної комунальної послуги, здійснюється співвласниками чи залученими ними уповноваженими на виконання таких робіт особами за рахунок співвласників.

    внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку комунальних послуг з постачання теплової енергії, гарячої води.

    Відповідно до Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» (далі – Закон про облік) внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку - регулярні платежі, визначені окремо для кожної будівлі, що враховують витрати на обслуговування вузлів комерційного обліку за кожною комунальною послугою та витрати операторів зовнішніх інженерних мереж, пов’язані із встановленням, обслуговуванням або заміною вузлів комерційного обліку (за наявності).

    Зокрема відповідно до статті 3 Закону про облік розмір внесків за встановлення комерційних вузлів обліку визначається окремо для кожної будівлі. Сплата внесків розстрочується на п’ять років або на інший строк за згодою сторін.

    Відповідно до статті 6 Закону про облік розмір внесків за заміну вузлів комерційного обліку визначається окремо для кожної будівлі. Сплата внесків розстрочується на п’ять років або на інший строк за згодою сторін.

    Розмір внесків за обслуговування вузлів комерційного обліку визначається окремо для кожної будівлі із розрахунку на один рік, для складової витрат на повірку ділиться на строк міжповірочного інтервалу.

    Загальний обсяг коштів за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку розраховується операторами зовнішніх інженерних мереж. Розміри внесків для споживачів комунальних послуг та власників (співвласників) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання, встановлюються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад для споживачів комунальних послуг відповідної територіальної громади.

    !!! Важливо: У разі укладення індивідуального договору про надання комунальної послуги в багатоквартирному будинку, управління яким здійснює управитель, до договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком вносяться зміни в частині зменшення кошторису витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території на суму витрат на утримання, обслуговування та поточний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують постачання відповідної комунальної послуги.

    2.Вартість комунальних послуг, що надаються виконавцем за колективним договором складається із:

    плати за послугу, що розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів на відповідну комунальну послугу та обсягу спожитих комунальних послуг, визначеного та розподіленого відповідно до законодавства.

    плати уповноваженій особі, яка від їхнього імені та за їхній рахунок уклала колективний договір про надання комунальної послуги, за організацію укладення та виконання такого договору, розмір якої визначається за погодженням сторін, якщо необхідність внесення такої плати визначена договором.

    внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку комунальних послуг з постачання теплової енергії, гарячої води

    !!! Технічне обслуговування, поточний та капітальний ремонти внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують надання відповідної комунальної послуги здійснюються співвласниками чи залученими ними уповноваженими на виконання таких робіт особами за рахунок співвласників.

    3. У разі укладення договору про надання комунальної послуги ОСББ як колективним споживачем.

    Умови укладення та виконання такого договору, а також відносини між колективним споживачем та індивідуальними споживачами регулюються статутом такого об’єднання та рішеннями його уповноважених органів управління.

    4. До плати виконавцю комунальної послуги, у разі укладення Індивідуального договору за замовчуванням (у разі якщо співвласники багатоквартирного будинку самостійно не обрали одну з моделей організації договірних відносин) включається:

    •плата за послугу, що розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів на відповідну комунальну послугу та обсягу спожитих комунальних послуг, визначеного та розподіленого відповідно до законодавства;

    •плата за абонентське обслуговування, граничний розмір якої визначається Кабінетом Міністрів України;

    внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку комунальних послуг з постачання теплової енергії, гарячої води.

    !!! Технічне обслуговування, поточний та капітальний ремонти внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують надання відповідної комунальної послуги здійснюються співвласниками чи залученими ними уповноваженими на виконання таких робіт особами за рахунок співвласників.

    !!! У разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги споживач зобов’язаний сплатити пеню в розмірі, встановленому в договорі, але не вище 0,01 відсотка суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100 відсотків загальної суми боргу.

    Нарахування пені починається з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку внесення плати за житлово-комунальні послуги.

    Пеня не нараховується за умови наявності заборгованості держави за надані населенню пільги та житлові субсидії та/або наявності у споживача заборгованості з оплати праці, підтвердженої належним чином.

    Виконавець комунальної послуги або управитель багатоквартирного будинку зобов’язаний самостійно здійснити перерахунок вартості комунальної послуги або послуги з управління багатоквартирним будинком за весь період їх ненадання, надання не в повному обсязі або невідповідної якості, а також сплатити споживачу неустойку (штраф, пеню) у порядку та розмірі, визначених законодавством або договором.

    Стосовно розміру плати за абонентське обслуговування

    Відповідно до Постанови КМУ від 21.08.19 № 808 «Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам багатоквартирних будинків за індивідуальними договорами» плата за абонентське обслуговування (з урахуванням податку на додану вартість) не повинна перевищувати граничного розміру плати за абонентське обслуговування, визначеного відповідно до цієї постанови.

    Граничний розмір плати за абонентське обслуговування не залежить від кількості комунальних послуг, що надаються одним виконавцем абонентові.

    Під абонентом слід розуміти споживача відповідної комунальної послуги, з яким виконавець уклав індивідуальний договір про надання такої послуги у багатоквартирному будинку.

    Граничний розмір плати за абонентське обслуговування розраховується відповідно до законодавчо встановленого на відповідну дату розміру прожиткового мінімуму та станом на 01.01.2020р. складає 29,81 грн.

    Також слід зазначити, що нарахування за абонентське обслуговування буде здійснюватись окремо на послугу з постачання теплової енергії та постачання гарячої води.


  6. Питання : Куди необхідно звертатись, якщо з крана не тече гаряча вода або відсутнє опалення

    Відповідь:

    Необхідно звернутись до «Контакт-центру «15-80» або до філії Концерну "Міські теплові мережі" відповідного району.

    Цілодобові телефони:

    філія

    Телефон

    Філія Вознесенівського району

    708-27-95

    Філія Дніпровського району

    224-78-69

    Філія Олександрівського району

    764-24-74

    Філія Комунарського району

    289-03-23

    Філія Заводського району

    239-70-15

    Філія Хортицького району

    067-614-70-30

    Філія Шевченківського району

    239-70-22

    Концерн "Міські теплові мережі"

    222-22-60

    Гаряча вода може бути відсутня по ряду причин:

    - планова зупинка теплових мереж на ремонтно-профілактичні роботи та випробування;

    - ліквідація пошкоджень на теплових мережах;

    - відсутність холодної води (ліквідація пошкоджень на мережах КП "Водоканал");

    - аварійні роботи на внутрішньобудинкових мережах гарячого водопостачання управителем будівлі

    Опалення може бути відсутня по ряду причин:

    - ліквідація пошкоджень на теплових мережах;

    - аварійні роботи на внутрішньобудинкових мережах опалення управителем будівлі


  7. Питання : Чому щороку в міжопалювальний період періодично відсутня гаряча вода?

    Відповідь:

    Згідно вимогам п.6.3.84 та 6.3.85 „Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж” затверджених Наказом Міністерства палива та енергетики України №71 від 14.02.2007р. зареєстрованих Міністерством України від 5 березня 2007р. за №197/13464 КОНЦЕРНОМ «МТМ» щороку в міжопалювальний період виконуються ремонтні роботи на мережах теплопостачання та випробування мереж під тиском.

    Згідно з п.6.3.86 «Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж» - на час проведення випробувань теплової мережі під тиском теплові пункти і системи теплоспоживання повинні бути надійно відключені.

    Згідно затвердженого графіку зупинки котельних КОНЦЕРНУ „МТМ”, для проведення планових ремонтів та випробувань мереж теплопостачання під тиском, постачання гарячої води щороку припиняється, про що КОНЦЕРН "МТМ" заздалегідь повідомляє споживачів через об’яви, розклеєні на під’їздах житлових будинків, через засоби масової інформації та інформації розміщеної на офіційному сайті КОНЦЕРНУ "МТМ" «teploseti.zp.ua» та на сайтімерії «www.meria.zp.ua».

    Відповідно до Пункту 3 «Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення” затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. № 630 Надання послуг з гарячого водопостачання здійснюється Концерном "Міські теплові мережі" постійно і безперебійно за винятком часу, необхідного для проведення, в установленому порядку, ремонтних і профілактичних робіт на обладнанні теплових мереж і джерел тепла (котелень).


  8. Питання : Чи можна відключитися від мереж централізованого опалення та гарячого водопостачання Концерну „МТМ”, який порядок відключення?

    Відповідь:

    На сьогодні процедура відключення споживачів від ЦО та/або ГВП регламентується Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №169 від 26.07.2019р. «Порядок відключення споживачів від систем централізованого опалення та постачання гарячої води» (далі – Порядок №169) та Законом України №2189-VIII від 09.12.2017р. «Про житлово-комунальні послуги».

    Діючим законодавством передбачається можливість відключення від систем ЦО та/або ГВП будівлі, житлового будинку (у тому числі, багатоквартирного будинку та будинку садибного типу з двома чи більше квартирами) за рішенням загальних зборів та за згодою власників (співвласників) житлового будинку.

    Згідно Порядку №169 власники квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, приєднаного до мереж ЦО та ГВП, мають право відокремити (відключити) свою квартиру чи нежитлове приміщення від ЦО та ГВП у разі, якщо на день набрання чинності Законом України №2189-VIII від 09.12.2017р. «Про житлово-комунальні послуги» не менше як половина квартир та нежитлових приміщень цього будинку відокремлена (відключена) від ЦО та ГВП, та влаштувати систему індивідуального теплопостачання (опалення та/або гарячого водопостачання) у такій квартирі чи нежитловому приміщенні.

    Звертаємо увагу, що самовільне відключення від централізованого опалення не означає звільнення громадян від обов'язку оплачувати відповідну комунальну послугу у встановленому чинним законодавством порядку. Згідно листа №8/7-562 від 27.06.2008 року Міністерства з питань житлово-комунального господарства України та роз’яснення 14.11.2013 року Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України в разі, якщо при відключенні приміщення від централізованого теплопостачання не було дотримано вимог вищевказаних Правил та Порядку, такі дії слід вважати самочинними та у цьому випадку нарахування плати за опалення є правомірним.


  9. Питання : До якого числа необхідно передавати показання квартирних приладів обліку?

    Відповідь:

    Показання квартирних приладів обліку знімаються споживачем щомісяця до 20- числа і надаються виконавцю послуг.


  10. Питання : Як визначити якість опалення приміщення?

    Відповідь:

    Відносини між виконавцями і споживачами послуг з централізованого опалення регулюються „Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення”, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. №630 (надалі - Правила).

    Згідно Правил централізоване опалення це послуга, спрямована на задоволення потреб споживача у забезпеченні нормативної температури повітря у приміщеннях квартири протягом опалювального періоду. Якісним показником централізованого опалення є температура повітря в житлових приміщеннях ( за умови їх утеплення,) яка відповідає діючим нормам і правилам та складає 180 С, у наріжних кімнатах – 200 С.

    Для вимірювань використовують скляні ртутні або спиртові термометри, які пройшли періодичну повірку в органах стандартизації і метрології.


  11. Питання : Як отримати розстрочку в оплаті послуги централізованого опалення?

    Відповідь:

    Шановні мешканці!

    Звертаємо Вашу увагу, що Постановою Кабінету Міністрів від 19.10.2016 №744 «Про зменшення фінансового навантаження на споживачів щодо оплати послуги з централізованого опалення шляхом створення умов для отримання розстрочки на оплату послуги з централізованого опалення» надана можливість споживачам послуги з централізованого опалення, що не є отримувачами субсидій на оплату даної послуги, отримати розстрочку в оплаті послуги з централізованого опалення.

    1. Комунальні витрати перевищують 15-20% сукупного сімейного доходу-оформляйте субсидію і ви її гарантовано отримаєте.

    2. Не встигли оформити субсидію до початку опалювального сезону? Подавайте документи- Уряд компенсує сімейні витрати за сплачені у жовтні та листопаді комунальні рахунки.

    3. Програма субсидій на Вас не поширюється? Зверніться із заявою до Концерну «МТМ» і сплачуйте за тепло рівними частинами протягом року: 50% -в опалювальний період, 50%-у міжопалювальний.

    Зразок заяви завантажити тут або тут(pdf).



  12. Питання : Що робити, якщо виникли борги за послуги з централізованого опалення та гарячого водопостачання?

    Відповідь:

    У разі наявності заборгованості у споживачів за спожиті послуги з централізованого опалення та гарячого водопостачання існує процедура реструктуризації заборгованості плати за спожиту теплову енергію та гарячу воду регламентується Законом України від 20.02.2003р. №554-IV «Про реструктуризацію заборгованості з квартирної плати, плати за житлово-комунальні послуги, спожиті газ та електроенергію» та постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2003р. №976 «Про затвердження Порядку погашення реструктуризованої заборгованості та внесення поточних платежів за житлово-комунальні послуги».

    П.4 Порядку передбачено „Заборгованість громадян, з оплати житлово-комунальних послуг, що утворилася на 01.07.2003р. реструктуризується на строк до 60 місяців – залежно від суми заборгованості та рівня сукупного доходу сім'ї на дату реструктуризації.”.

    Для реструктуризації заборгованості громадяни укладають з Концерном «МТМ» договір про щомісячне рівномірне погашення частини заборгованості та своєчасну сплату поточних платежів за отримані послуги (зразок договору про реструктуризацію боргу).

    На громадян, які уклали договір про реструктуризацію, поширюється діючий порядок нарахування субсидій на оплату житлово-комунальних послуг для оплати поточних платежів.


  13. Питання : Де знаходиться межа балансової належності та експлуатаційної відповідальності між споживачем і теплопостачальною організацією?

    Відповідь:

    Межа балансової належності (відповідальності) – межа розподілу теплової мережі між теплопостачальною організацією і споживачем.

    Межа експлуатаційної відповідальності – межа розподілу теплової мережі за ознакою договірних зобов'язань з експлуатації та утримання тих чи інших її ділянок або елементів, яка встановлюється за згодою сторін між теплопостачальною організацією та споживачем.

    Межею балансової та експлуатаційної відповідальності між КОНЦЕРНОМ «МТМ» і управителями об'єктів житлового господарства всіх форм власності є зовнішня поверхня стін будівель.


  14. Питання : Хто відповідає за своєчасність запуску опалення по стояках житлових будинків?

    Відповідь:

    Межею балансової та експлуатаційної відповідальності, згідно між Концерном «МТМ» та управителями є зовнішня поверхня стін будівель.

    Відповідно до п.9 затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2018 р. № 712 Правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком послуга з управління включає утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем.

    На виконання вимог Закону №2189-VIII від 09.06.2018 року «Про житлово-комунальні послуги»(далі Закон), Наказом № 219 від 15.08.2018 Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України затверджено «Порядок обслуговування внутрішньобудинкових систем теплопостачання, водопостачання, водовідведення та постачання гарячої води»(надалі- Порядок №219).

    Також відповідно до Закону, затверджено Наказ від 27.07.2018року №190 «Про затвердження обов’язкового переліку робіт (послуг), витрати на які включаються до складу витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території», у якому до переліку послуг належать технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем та поточний ремонт внутрішньобудинкових систем, в т.ч. теплопостачання та гарячого водопостачання.

    Згідно Порядку №219 «Основними заходами технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем є визначення технічного стану внутрішньобудинкових систем, усунення дрібних несправностей елементів систем з метою забезпечення їх безперебійної роботи, налагодження та регулювання окремих видів технічних пристроїв, перевірка готовності внутрішньобудинкових систем до сезонної експлуатації, тощо.

    Таким чином, відповідальними за відсутність тепла в конкретних стояках та квартирах мешканців є Управителі будинків.


  15. Питання : Як передати зовнішні мережі теплопостачання на баланс Концерну ”МТМ”?

    Відповідь:

    Рішенням Запорізької міської ради від 27.07.2004 №284 «Про передачу зовнішніх мереж тепло-, водопостачання» визначено, що межею балансової та експлуатаційної відповідальності між Концерном «МТМ» і підприємствами балансоутримувачами об'єктів житлового господарства всіх форм власності є зовнішня поверхня стін будівель. Концерн «МТМ» приймає в повне господарське відання зовнішні мережі теплопостачання по зовнішню поверхню стін об'єктів житлового господарства з проведенням експертної оцінки мереж.

    Згідно з Рішенням Запорізької міської ради від 05.10.2011 №80 «Про затвердження Положення про порядок списання майна, яке належить на праві комунальної власності територіальній громаді міста Запоріжжя» передача майна між суб'єктами права комунальної власності здійснюється на підставі розпорядчого документу – рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради.

    Для розгляду питання передачі зовнішніх теплових мереж до комунальної власності територіальної громади м. Запоріжжя з подальшою передачею в господарське відання (на баланс) Концерну ”МТМ” Заявнику (ОСББ) необхідно звернутися з цього питання до виконавчого комітету Запорізької міської ради та додати до листа-звернення належно оформлену первинну облікову документацію на запропоноване до передачі майно, у якій повинні бути зазначені технічні, вартісні характеристики майна та його опис:

    1. довідку про первісну та балансову (залишкову) вартість майна;
    2. інвентарну картку обліку основних засобів (форма ОЗ-6);
    3. технічний паспорт мережі теплопостачання (згідно з Правилами технічної експлуатації теплових установок і мереж);
    4. виконавчу документацію і креслення (у разі наявності).

  16. Питання : Перелік документів необхідних для переоформлення та внесення змін по особовому рахунку споживача.

    Відповідь:

    1. Копія документа, що підтверджує право власності на квартиру (договір купівлі-продажу, договір дарування, ордер, свідоцтво про вступ у спадщину, свідоцтво про реєстрацію майна тощо).

    2. Копія виписки з державного реєстру.

    3. Копія технічного паспорта квартири.

    4. Копія довідки про склад сім'ї з прізвищами, іменами, по батькові всіх мешканців, зареєстрованих в квартирі на момент видачі довідки із зазначенням дати реєстрації.

    5. Копія паспорта громадянина України основного квартиронаймача.

    6. Копія довідки про присвоєння ідентифікаційного коду.

    7. Копії документів на прилад обліку гарячої води (паспорт повірки, акт опломбування).


  17. Питання : За чий рахунок повинна проводитись періодична повірка квартирних приладів обліку гарячої води?

    Відповідь:

    Відповідно до ст.17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці та повірці після ремонту. (один раз на 4 роки).

    Відповідно до п. 2 статті 6 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» обслуговування та заміна вузлів розподільного обліку/приладів - розподілювачів теплової енергії здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено законом або договором.

    Лічильник є власністю споживача, він несе повну відповідальність за утримання та його експлуатацію.

    У зв’язку з прийняттям Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг виконала перерахунок вартості тарифів та вилучила з них витрати, пов’язані з обслуговуванням та повіркою загальнобудинкових та індивідуальних засобів обліку.

    Відповідно до Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №1171 від 31 березня 2015 року до структури тарифу з централізованого постачання гарячої води, що надаються населенню Концерном «МТМ», входили витрати з проведення періодичної повірки, обслуговування і ремонту квартирних засобів обліку, у тому числі їх демонтажу, транспортування та монтажу, транспортування та монтажу після повірки:

    - за умови підключення рушникосушильників до системи гарячого водопостачання – 0,65 грн.

    - за умови відсутності рушникосушильників – 0,60 грн.

    Проте постановою НКРЕКП від 28 грудня 2017 року №1536 «Про внесення змін до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 31 березня 2015 року N 1171», ці кошти були виключені зі структури тарифу.

    З 01 січня 2018 року повірка та ремонт квартирних приладів обліку води, які знаходяться у власності фізичних осіб, повинні були здійснюватись за кошти абонентів.


  18. Питання : Терміни початку та закінчення опалювального сезону.

    Відповідь:

    Згідно з положеннями «Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. №630, рішення про початок та закінчення опалювального сезону приймається виконавчими органами відповідних сільських, селищних та міських рад або місцевими державними адміністраціями, виходячи з кліматичних умов згідно з будівельними нормами і правилами, правилами технічної експлуатації, нормами санітарного законодавства та іншими нормативними документами.

    На підставі вимог «Правил підготовки теплових господарств до опалювального періоду», затверджених наказом Міністрства палива та енергетики України, Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 10.12.2008 р. №620/378, опалювальний період розпочинається за умови, що протягом трьох діб середня добова температура зовнішнього повітря не перевищує +8°С, а закінчується - коли протягом трьох діб середня добова температура зовнішнього повітря перевищує +8°С.


  19. Питання : Нарахування водовідведення гарячого водопостачання.

    Відповідь:

    Нарахування за послуги з водовідведення гарячого водопостачання проводяться КП «Водоканал».

    Відповідно, якщо у Вас виникли питання з нарахування плати за послугу з водовідведення гарячого водопостачання, прохання звертатись до пунктів обслуговування споживачів КП «Водоканал» http://www.vodokanal.zp.ua/sprav_abon!


  20. Питання : Яка роль елеваторного вузла при подачі теплової енергії до житлових будинків у опалювальний період, а також технології їх використання та встановлення

    Відповідь:

    За висновками Інституту технічної теплофізики Національної академії наук України, яка роль елеваторного вузла при подачі теплової енергії до житлових будинків у опалювальний період, а також технології їх використання та встановлення:

    Типи встановлення вузлів обліку теплової енергії у споживачів можно переглянути за цим посилання

    Одним з основних параметрів теплоносія його температура. Застосовуються три основних температурних режими подачі теплоносія:

    150/70 0С;

    130/70 0С;

    95/70 0С ( або 90/700С).

    Вибір конкретного температурного режиму залежить від кліматичного поясу регіону і від конкретного рівня поточної зимової температури повітря. Варто також відзначити, що найбільш висока ефективність котельних агрегатів відповідає навантаженню, близькому до номінального.

    Як видно з наведених режимів, температура дуже часто навіть перевищує точку кипіння, і вода підтримуються в рідкому агрегатному стані лише за рахунок високого тиску і герметичності системи.

    Згідно норм проектування опалення (раніше СНіП ІІ-33-75 або СНіП 2.04.05-91, а зараз ДБН В.2.5-67-2013 «Опалення, вентиляція та кондиціонування»), для житлових будівель, гуртожитків, шкіл і т.і. максимальна температура теплоносія була встановлена 95 0С, в той час коли максимальна температура теплоносія в тепломережах приймається в більшості випадків більше 1000С.

    Використання таких температур в опалюваних приміщеннях неприпустимо. І справа не тільки в надмірності надходження теплової енергії - це надзвичайно небезпечно. Будь-який дотик до розігрітих до такого рівня радіаторів викличе сильний опік тканин, а в разі навіть невеликої розгерметизації (тиск теплоносія на вході може досягти значної величини – до 12 атмосфер) теплоносій миттєво перетворюється в гарячий пар, що може спричинити дуже серйозні наслідки.

    Таким чином, на локальному тепловому вузлі будинку необхідно знизити температуру до розрахункових експлуатаційних рівнів, забезпечивши пр. цьому необхідний відбір тепла, достатній для потреб опалення конкретного будинку. Експлуатаційний тиск теплоносія на виході з елеваторного вузла значно нижче, ніж на вході, і залежить від поверховості будинку і кількості точок теплообміну в ньому. Роль регулятора виконує спеціальне теплотехнічне обладнання.

    Найбільш поширеною є схема локального регулювання температури теплоносія на вході в будинкову мережу з використанням елеваторного вузла.

    Елеваторний вузол - так раніше називали вузол приєднання внутришньобудинкової системи опалення до зовнішньої теплової мережі. Назва була здобута по причині використання в ній струменевого насосу, який зветься «елеватор», або «гідроелеватор».

    Змішуючий пристрій (гідроелеватор) підмішує до мережевого теплоносія частину охолодженого теплоносія, який повертається після системи опалення у зворотню лінію теплової мережі. Змішана вода подається гідроелеватором в опалювальну систему. При цьому забезпечується менша витрата теплоносія в зовнішній мережі і відповідно можуть бути використані трубопроводи меншого діаметру.

    Робота елеваторного вузла в опалювальній системі відбувається наступним чином. Перегріта вода з теплової магістралі потрапляє у вхідний патрубок елеватора. Переміщаючись під тиском вперед, вона проходить черемх вузьке сопло. Різке підвищення швидкості потоку на виході з сопла призводить до ефекту інжекції - в приймальній камері створюється зона розрядження. В цю область зниження тиску за законами термодинаміки і гідравліки буквально «засмоктується» вода з патрубка, підключеного до труби «зворотки». В результаті в змішувальній горловині елеватора відбувається переміщення гарячого і охолодженого потоків, вода отримує необхідну для внутрішньої мережі температуру, знижується тиск до безпечного для теплообмінних приладів рівня, а потім теплоносій через дифузор потрапляє в систему внутрішньої розводки.

    Крім зниження температури та тиску, інжектор виконує роль своєрідного насоса – він створює потрібний напір води, який необхідний для забезпечення її циркуляції у внутрішньобудинковій розводці, з подоланням гідравлічного опору системи.

    Система з використанням елеваторного вузла виконує циркуляційну і змішувальну функції, надзвичайно проста, але дуже ефективна, що і обумовило її широке застосування.

    Така система має наступні переваг:

    - відсутність залежності від підключення до електричної мережі;

    - висока ефективність роботи;

    - простота конструкції при безвідмовності в експлуатації;

    - невисока вартість комплектуючих та їх монтажу;

    - використання елеваторних вузлів і приладів тепла дозволить досягти економії у витраті спожитого теплоносія до 30%.

    Недоліки такої системи:

    - кожній системі потрібен індивідуальний розрахунок для підбору необхідного елеватора;

    - необхідність обов’язкового перепаду тиску між подаючим і зворотнім трубопроводами (норма -0,8-2 бар);

    - неможливість точних плавних регулювань при поточній зміні параметрів системи (однак вже існують і застосовуються на практиці елеватори, в яких передбачена можливість зміни його робочих характеристик.

    Баланс витрат та температур за умови застосування елеваторного вузла можна спрощено показати наступним виразом:

    Q1 = Q2 = G1 x (T1-T2)/1000 = G2 x (T11-T12)/1000,

    де Q1, Q2 – відповідно потужність в первинному та вторинному контурі,

    G1, G2 – витрата теплоносія в первинному та вторинному контурі,

    Т1, Т11 – температура в подавальному трубопроводі первинного та вторинного контуру,

    Т2, Т12 - температура в зворотному трубопроводі первинного та вторинного контуру.

    Наприклад,

    Т1 = 90 0 С, Т2 = 50 0 С, G1 = 10 т/год,

    тоді за рахунок підмішування у вторинному контурі наступні параметри:

    Т11 = 70 0 С, Т12 = 50 0 С, G2 =20 т/год.

    При цьому зберігається баланс:

    (90-50) х 10/1000 = (70-50) х 20/1000 = 0,7 Гкал/ годину.

    Реальні розрахунки будуть дещо відрізнятися через врахування залежності густини та теплоємності води від температури, але співвідношення залишатиметься.

    Правила монтажу елеваторного вузла вимагають обов’язкової наявності прямої ділянки трубопроводу не менше 250 мм. Вхідним патрубком він через фланець з’єднується з падаючою трубою з тепломережі, вихідним – з трубою внутрішньо будинкової розводки. Нижній патрубок з фланцем підключається через перемичку до труби «зворотки».

    Теплолічильники ставлять на первинному контурі, так як це дозволяє здешевити вузол обліку за рахунок використання витратомірів меншого діаметру, відповідно при цьому вимірюються температура Т1 та Т2.

    Демонтаж елеватора без перерахунку гідравлічних режимів внутрішньої та зовнішньої мережі недопустимий, так як це може розбалансувати роботу системи опалення.

    Пунктом 6.3.12 ДБН В.2.5-67:2013 встановлено, що система опалення повинна бути налагоджена – досягнута витрата теплоносія в циркуляційних кільцях відповідно до результатів гідравлічного розрахунку.